Here's a mini assignment in preparation for the course I'll be attending in October, ICB, Illustrating Children's Books, by MATS. I had to pick an item in the photo and draw it in any medium and style I liked. I used colored pencils to test the color palette.
I chose a butterfly. Then, I had to make up a story in my head while I drew it. This is a mock-up, not the final illustration.
So here it is. Yep! I envisioned myself as the main character running after a hare in the swamp. I really did run after a hare as a child, believe it or not. This one is a giant hare. But mine at the time ran so fast I couldn't keep up, and he disappeared into the swamp.
But then my character came upon a field full of butterflies. As a child, when we were packing up to leave the cottage at the summer's end, I encountered many Monarch butterflies fluttering their wings in a field, getting ready to migrate. I stood motionless as the sky turned orange and black, and the swarm of butterflies flew like leaves in the wind. Wow! I didn't know about migration then, but now I do. They were amazing! It was quite the sight. Who wouldn't want to fly with the butterflies?
I hope you like it.
Ecco un mini compito in preparazione al corso che frequenterò a ottobre, ICB, Illustrating Children's Books, (illustrando libri per bambini) di MATS. Dovevo scegliere un oggetto nella foto e disegnarlo con qualsiasi mezzo e stile mi piacesse. Ho fatto una prova per testare i colori usando le mattite colorate. E' solo un abbozzo di quello che potrebbe diventare.
Ho scelto una farfalla. Quindi, ho dovuto inventare una storia nella mia testa mentre la disegnavo.
Quindi eccolo qui. Sì! Mi sono immaginata come il personaggio principale che corre dietro a una lepre nella palude. Da bambina correvo davvero dietro a una lepre, che tu ci creda o no. Nella mia illustrazione, la lepre è gigante. Ma la mia lepre correva così veloce che non riuscivo a stargli dietro ed è scomparso nella palude.
Ma poi il mio personaggio si è imbattuto in un campo pieno di farfalle. Mi ricorda quando stavamo facendo le valigie per lasciare il cottage alla fine dell'estate, mi sono imbattuta in molte farfalle monarca che sbattevano le ali in un campo, preparandosi a migrare, poi... sono rimasta immobile mentre il cielo diventava arancione e nero, e lo sciame di farfalle volavano come foglie al vento. Oh! Beh, allora non sapevo nulla circa la migrazione, ma ora lo so. Erano fantastici! Era proprio uno spettacolo. Chi non vorrebbe volare con le farfalle?
Spero vi piaccia.
No comments:
Post a Comment